Socijalna pedagoginja
Katica Šarić,
magistra socijalne pedagogije-stučna suradnica
Poslovi socijalnog pedagoga zaposlenog na radnom mjestu stručnog suradnika u redovnoj školi su rad s učenicima, rad s roditeljma, rad s učiteljima, rad s ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece te opći poslovi.
Rad s učenicima
- prevencija pojavnih oblika poremećaja u ponašanju djece i mladih poticanjem i razvijanjem životnih vještina
- rano otkrivanje i skrb o djeci koja žive u pojačanom riziku koji proizlazi iz obitelji, okruženja ili osobnosti samog djeteta
- vođenje i usmjeravanje djece koja već iskazuju pojavne oblike poremećaja u ponašanju, pružanjem odgovarajuće skrbi u školi ili suradnjom i upućivanjem na izvore pomoći izvan škole
- sudjelovanje u određivanju primjerenog oblika školovanja djece (upisi u prve razrede, zahtjevi za promjenom oblika školovanja)
Rad s roditeljima
- preventivne aktivnosti s roditeljima i aktivnosti usmjerene na obitelji u riziku s ciljem pomoći i zaštite u školi ili izvan nje
- poučavanje roditelja uspješnijem roditeljstvu; pomoć pri izboru pedagoških postupanja primjerenih potencijalima roditelja i djeteta
Rad s učiteljima
- senzibilizacija na potrebe i različitosti u sposobnostima i postignućima djece
- predlaganje i pomoć pri izboru djelotvornih pedagoških postupaka prema učenicima
- suradnja pri upućivanju učenika na opservaciju, zbog izbora primjerenog oblika školovanja
- pomoć pri suradnji s roditeljima
Opći poslovi
Opći poslovi proizlaze iz samog odgojno obrazovnog procesa a odnose se na široku lepezu aktivnosti s ciljem unapređivanja odgoja i obrazovanja djece i stvaranja poticajnih uvjeta za njihovo napredovanje i postignuće.
Autorica je programa prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja i voditeljica školskog programa prevencije.
Svi preventivni projekti i programi imaju za cilj univerzalnu prevenciju neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži, te jačaju zaštitne čimbenike i smanjuju rizične čimbenike za razvoj problema u ponašanju. Polaze od koncepta pozitivnog razvoja koji uključuje:
- Promicanje pozitivnih veza
- Jačanje otpornosti
- Promicanje socijalnih, emocionalnih, kognitivnih, ponašajnih i moralnih kompetentnosti
- Podupiranje samo-određenja
- Podupiranje duhovnosti
- Podupiranje samo-učinkovitosti
- Podupiranje pozitivnog identiteta
- Podupiranje vjerovanja u budućnost
- Briga za prepoznavanje pozitivnih ponašanja i prilika za prosocijalna uključivanja
- Podupiranje prosocijalnih normi (zdravi standardi ponašanja)
U sklopu školskog preventivnog programa radi unapređenja mjera sigurnosti provodi se program prevencije nasilja među djecom s ciljem učenja nenasilnog ponašanja te aktivno uključivanje učenika u rješavanje problema vršnjačkog nasilja. Sudionici su učenici, roditelji, učitelji i drugi odrasli u školi, stručni tim škole i lokalna zajednica. Program se provodi putem radionica za učenike te suradnjom s ostalim sudionicima.