Socijalna pedagoginja

Katica Šarić,
magistra socijalne pedagogije-stučna suradnica

 

Poslovi socijalnog pedagoga zaposlenog na radnom mjestu stručnog suradnika u redovnoj školi su rad s učenicima, rad s roditeljma, rad s učiteljima, rad s ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece te opći poslovi.

Rad s učenicima

  • prevencija pojavnih oblika poremećaja u ponašanju djece i mladih poticanjem i razvijanjem životnih vještina
  • rano otkrivanje i skrb o djeci koja žive u pojačanom riziku koji proizlazi iz obitelji, okruženja ili osobnosti samog djeteta
  • vođenje i usmjeravanje djece koja već iskazuju pojavne oblike poremećaja u ponašanju, pružanjem odgovarajuće skrbi u školi ili suradnjom i upućivanjem na izvore pomoći izvan škole
  • sudjelovanje u određivanju primjerenog oblika školovanja djece (upisi u prve razrede, zahtjevi za promjenom oblika školovanja)

Rad s roditeljima

  • preventivne aktivnosti s roditeljima i aktivnosti usmjerene na obitelji u riziku s ciljem pomoći i zaštite u školi ili izvan nje
  • poučavanje roditelja uspješnijem roditeljstvu; pomoć pri izboru pedagoških postupanja primjerenih potencijalima roditelja i djeteta

Rad s učiteljima

  • senzibilizacija na potrebe i različitosti u sposobnostima i postignućima djece
  • predlaganje i pomoć pri izboru djelotvornih pedagoških postupaka prema učenicima
  • suradnja pri upućivanju učenika na opservaciju, zbog izbora primjerenog oblika školovanja
  • pomoć pri suradnji s roditeljima

Opći poslovi

Opći poslovi proizlaze iz samog odgojno obrazovnog procesa a odnose se na široku lepezu aktivnosti s ciljem unapređivanja odgoja i obrazovanja djece i stvaranja poticajnih uvjeta za njihovo napredovanje i postignuće.

Autorica je programa prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja i voditeljica školskog programa prevencije.

 

Svi preventivni projekti i programi imaju za cilj univerzalnu prevenciju neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži, te jačaju zaštitne čimbenike i  smanjuju rizične čimbenike  za razvoj problema u ponašanju.  Polaze od koncepta pozitivnog razvoja koji uključuje:

  • Promicanje pozitivnih veza
  • Jačanje otpornosti
  • Promicanje socijalnih, emocionalnih, kognitivnih, ponašajnih i moralnih kompetentnosti
  • Podupiranje samo-određenja
  • Podupiranje duhovnosti
  • Podupiranje samo-učinkovitosti
  • Podupiranje pozitivnog identiteta
  • Podupiranje vjerovanja u budućnost
  • Briga za prepoznavanje pozitivnih ponašanja i prilika za prosocijalna uključivanja
  • Podupiranje prosocijalnih normi (zdravi standardi ponašanja)

U sklopu školskog preventivnog programa  radi unapređenja mjera sigurnosti provodi se program prevencije nasilja među djecom s ciljem učenja nenasilnog ponašanja te aktivno uključivanje učenika u rješavanje problema vršnjačkog nasilja. Sudionici su učenici, roditelji, učitelji i drugi odrasli u školi, stručni tim škole i lokalna zajednica. Program se provodi putem radionica za učenike te suradnjom s ostalim sudionicima.

Skip to content